fredag 12 november 2010

Akut viral nasopharyngit..

Jag klagar aldrig.. eller sällan iallafall :-) Det finns liksom ingen anledning! Men jag tycker att det är väldigt onödigt att vara förkyld och jag måste medge att det gör mig lite mindre glad.  Som tur är klarar jag mig oftast undan vilket jag tror är tack vare träning och bra kost. Men jag som alla andra ska få min beskärda del och jag är rädd för att tiden är kommen :-( Du vet när man känner det i kroppen.. jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men något känns inte som det brukar. Huvudet bultar utan anledning, ögonen vill inte riktigt vakna, allt tar tre gånger så lång tid och näsan rinner. Ena sekunden är jag stelfrusen och nästa varm som en kamin.. Nej usch, det här får jag sätta stopp för! Jag har några mirakelmedel som oftast fungerar och jag lovar, I´m on it :-)
  • Enchinagard droppar är fantastiska och tar oftast bort förkylningen.. om jag börjar i tid! 20 droppar varannan timme brukar bli topp!
  • Litervis med mitt älsklings Vata te gör mig varm och lycklig
  • Massor med vitlök i maten är gott och effektivt :-) Ikväll blev det en spicy aioli till fisksoppan
  • Dubbel vitamindos
  • Vitamindrink på 3 färskpressade apelsiner och 1 färskpressad citron
  • Massor med vatten rensar kroppen på skit :-)
  • Sömn!!! Kanske den bästa medicinen! Lägga sig tidigt (svårt) men iallafall ta en lååång sovmorgon
  • Kuckelimuckmedicin som då får bli det näst bästa efter sömn! En stor påse godis :-D
 För dig som är intresserad så finns det tydligen ett vetenskapligt namn på förkylning, fint ska det vara.. Akut viral nasopharyngit :-) 

Våga vägra :-) Jag är frisk imorgon..!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar