onsdag 17 november 2010

Mina 10 i topp bland Mellanmål

För mig är ett mellanmål jätte viktigt under en dag! Oftast är det mellanmålet som gör att jag håller mig pigg och glad hela dagen. Det är också mellanmålet som gör att jag mår bra, att jag får de resultat jag vill ha och att jag orkar prestera i min träning. Jag vill ha mellanmål med bra protein, fett och lite kolhydrater. Ibland behöver det gå snabbt och lätt men oftast är det en härlig brejk att kunna sitta ner och njuta :-) Jag får ofta höra att det är krångligt, tråkigt och svårt med mellanmål och därför ska jag underlätta för dig :-) Jag kommer nedan att lista mina 10 i topp bland mellanmål! Håll till godo!

My Ice cream :-)
Vid mycket tid:
Yummy vanilla and berry
Vispa 2 äggvitor hårt. Blanda ner 1 burk laktosfri kvarg, 1 tsk ekologiskt vaniljpulver och toppa med 1 dl hallon, blåbär eller björnbär och 4 krossade paranötter. Mmmm!

Nice tuna
Blanda 1 burk tonfisk i vatten, 1 msk oliv eller rapsolja, 1 tsk dijonsenap, nymalen svartpeppar, örtsalt och 1 msk gräslök. Mmmm!

My kind of pancake
Vispa ihop 2 ägg med 3/4 dl chokladproteinpulver och stek tills den blivit gyllenbrun. Servera med 1 dl valfria bär och några krossade valnötter. Mmmm!

Fresh avocado
Mosa 1 avocado och blanda ner 1 hackat kokt ägg, några droppar pressad citron, 1 msk finhackad rödlök, nymalen svartpeppar och lite salt. Mmmm!

Ice cream
Mixa en burk laktosfri kvarg med 1 dl frysta bär :-) Mmmm!

Vid mindre tid:

2 kokta ägg

1 näve naturella paranötter

1 proteindrink och 1 rött äpple

1 burk makrill i tomatsås (ta bort mesta möjliga av såsen)

1 dl laktosfri keso med kanel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar