tisdag 4 januari 2011

Älska spinning!

Tänk att det kan vara så fantastiskt roligt varje gång att kliva upp på scenen, ta på sig headsetet och köra gärnet med ett härligt gäng människor som faktiskt betalar för att jag ska piska dem lite extra :-) Jag älskar all form av träning och instruerar ofta och gärna i lite allt möjligt.. men det som ligger mig närmst hjärtat är spinning! Jag älskar att träna det själv och jag ÄLSKAR att instruera! Tänk vad lustigt det är egentligen.. ett gäng med "tokiga" människor som sitter inomhus och cyklar, pustar och stånkar på cyklar som sitter fast.. Jag vet att jag vid ett tillfälle för länge sedan försökte förklara detta för min mormor (som bor mitt i urskogen) och det var först då, när jag såg mormors frågande ansiktsuttryck, som jag hörde hur lustigt och konstigt det måste låta om man inte är insatt i denna träningsvärld. Men i vilket fall.. Det var i spinningsalen jag startade min karriär i Umeå på IKSU 2004. Jag kommer än idag ihåg mig audition för Camilla Alm och Anna-Karin Hammar :-) Nervös som en galning blev jag inkastad och körde en raksträcka och en backe till två galna.. och då menar jag galna låtar :-D Hade ingen aning om vad jag gjorde men måste ha gjort något rätt för några dagar senare var det dags att börja köra klasser. Utbildning fick jag någon månad senare. Herre gud.. man kan väl improvisera :-) Det är fortfarande lika roligt idag som då.. om inte ännu roligare med tanke på att jag vågar andas idag. De första månaderna var jag så rädd att man skulle höra hur jag flåsade i "micen" så jag vågade knappt andas, vilket resulterade i sprängande huvudvärk efter varje klass.. och innan jag förstod orsaken :-)

Så det jag vill komma fram till är väl egentligen att jag vill ge ett stort TACK till alla mina underbara deltagare, vänner och kollegor som deltar, vägleder, inspirerar, satsar och tror på mig. Det är tack vare er som jag för göra det jag älskar mest!

2 kommentarer:

  1. Ja att köra/leda spinning är nog det roligaste jag gjot. Det ger sådan energi att se deltagarnas hunger efter att få köra. O lika trötta är dem varje gång =)

    God fortsättning på det nya året!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att höra att du är lika biten som jag :-)

    God fortsättning till dig med! Kram

    SvaraRadera