lördag 13 november 2010

Vem lurar vem..

Det finns ett lustigt samspel mellan kropp och knopp.. ingen nyhet kanske :-) men jag kom att tänka på följande idag.. Jag har varit ute på stan hela dagen och promenerat runt i fyra timmar i ett par nya skor. Visst, jag har känt lite i fötterna men det har gått jätte bra.. ända tills hemfärden. Är det slump att jag efter fyra timmars promenerande helt plötsligt börjar få skavsår på vägen hem? Att skavsåren blir värre och värre och värre ju närmre jag kommer hemmet.. så illa att jag de sista metrarna till och med måste ta av mig mina skor (och jag är inte speciellt känslig mot smärta och det är november!!) och gå barfota. Låt säga att jag hade bott 1 km eller bara 100 meter längre bort, hade jag då "klarat" mig längre i mina skor. Det är ju samma sak om du är kissnödig eller hur? Du kan vara kissnödig väldigt länge utan problem men ju närmre du kommer hemmet desto värre blir det. Tänk när du låser upp dörren till lägenheten.. oj oj oj, det är nästan så man kissar på sig :-) Eller när du tränar.. om du kör en riktigt tuff intervall på 2 minuter så klarar du dig fin fint ända tills de sista 10 sekunderna som är helt fruktansvärda! Du hade inte fixat en sekund mer, eller hur! Men jag slår vad om att om intervallen varit 2,30 lång hade du fixat 30 sekunder extra utan problem på samma intensitet! Så jag undrar.. vem lurar vem egentligen? Är det kroppen som lurar huvudet eller huvudet som lurar kroppen?

2 kommentarer:

  1. Haha känner igen! Och jobbar stenhårt på att inte lägga av utan ööööka när jag närmar mig slutspurten på min löprunda! Men en mental utmaning är det definitivt!

    SvaraRadera
  2. Låter strålande :-) Man får aldrig bli för bekväm i sin träning!

    SvaraRadera