torsdag 10 juni 2010

Ett fantastiskt och fascinerande Singapore

Den charmiga Esplanaden med alla majestätiska byggnader runt om..

Den underbara maten!

En världsberömd Singaporesling på Ruffles :-)

Shopping utan dess like :-D

 Såå häftigt restaurangstråk!

Sentosa Islands och dess fantastiska stränder!

Julen 2009 gjorde jag och min sambo en av våra drömresor. Vi reste runt i Singapore, Sydney och Nya Zeeland i lite mer än 4 veckor. Första stoppet var Singapore i 5 dagar.

Singapore är Sydostasiens minsta land och jag måste säga att jag är imponerad, fascinerad och minst sagt överförtjust! Här finns allt!! Klimatet är varmt och gott, för mig som älskar sol och bad! Shoppingen är grym, grym, grym! Maten är fantastisk! Det är kliniskt rent överallt, hotellen är jätte fina och människorna vänliga. Det finns härliga nationalparker, nöjesområden och museer samt charmiga Chinatown och little India. Fördelen med att det är ett så litet land är att du hinner se det mesta på några dagar. Vi fick förutom ovanstående se allt från Merlion till Sentosa Islands, Ruffles och Esplanaden.

Vi bodde på Peninsula Excelsior Hotel som låg helt perfekt och mitt i smeten. Ett fyra stjärnigt hotell som är nyrenoverat och jätte fräscht. De flesta måltiderna åt vi på olika foodcourt där det serveras mat från alla möjliga länder. Du får såå mycket god mat för lite pengar!

Så om du har vägarna förbi
kan jag varmt rekommendera ett stop i Singapore!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar