måndag 27 september 2010

Tusen tack Gotland!!

Dag 2 har gått galant och jag är såå stolt över alla fantastiska prestationer! Redovisning av grupparbete med fantastiska klassplaneringar, presentation av hemuppgift (leda gruppen i en raksträcka och en backe),  två ännu svettigare klasser (intervaller och tempoklass) samt praktisering av sprintar :-) Oj oj oj gissa om det är skavsår i baken :-D

Efter utbildningsdagens slut blev det middag med Niclas (tack för trevligt sällskap och skjuts) samt jätte trevlig rundtur med Stefan från Hemse genom Klintehamn till Visby, inklusive en exklusiv guidning runt hela Visby :-) Nu vet jag att Gotland är 17 mil långt och ca 5 mil brett, att Visby är uppbyggt på trä (bark) och skulle under en för torr period kunna rasa rakt ner i havet, att ringmuren som går runt innerstaden är ca 3 km och byggd av kyrkodelar, att man äter lammhuvuden på Gotland (inklusive ögon), att det tidigare inte funnits något vilt tidigare på Gotland men att någon nu "planterat" rådjur på ön som ökar antalet olyckor.. och att Lasse Åberg är världens tråkigaste person :-D

Jag vill verkligen tacka alla er härliga människor och speciellt Stefan som förgyllt min helg på Gotland. Tråkigt att tiden gått så fort och att jag redan är tillbaka hemma i Götet. Hoppas att vi snart ses igen!

Puss å Kram & Lycka till!

Jag och Stefan, ordförande för SuderGym

meeer svettiga och goa cyklister :-)

bästa sättet att spendera helgen på..!

6 kommentarer:

  1. Tack för en underbar helg! visst fick vi ont i baken men det skrattade vi bort ganska fort =)

    Välkommen tillbaka till Gotland!!

    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Tack själv för fantastiskt deltagande och otrolig gästvänlighet :-) Jag kommer såå gärna tillbaka! Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för en underbart inspirerande helg, och visst kändes det i baken men skratten övervägde det.

    Kram Kate

    SvaraRadera
  4. Tack Kate för att du var med och förgyllde helgen! Ha ha :-) ja skratt botar allt! Kram

    SvaraRadera
  5. GRYMT Linda! Fantastiskt bra jobbat!

    Kramar
    Mo

    SvaraRadera