torsdag 2 december 2010

Varför..

Det är lustigt att vintern kommer som en chock varje år! Vi bor ju ändå i Sverige med fyra årstider och jag tycker ändå att vi borde lära oss.. eller!? Idag har jag rest med flyg mellan Göteborg och Östersund med mellanlandning i Stockholm. Resan skulle starta 09.35 från Landvetter och jag skulle landa i Östersund 12.15. Nu blev det inte riktigt så.. Flyget från Göteborg gick efter många om och men klockan 11.20 och som tur var blev även flyget mellan Sthlm och Östersund försenat så att jag fick komma med. När vi slutligen landade i Östersund var klockan 14.30 vilket var fantastiskt då jag väntade mig att komma ännu senare. Orsaken till detta då är helt enkelt kylan.. motorer och vingar frös ihop helt enkelt vilket jag har lite svårt att förstå. Varför konstruerar man flyg och tåg också för den delen så att det ens kan vara möjligt eftersom vi lever i ett land som har vinter.. varje år?  Lustigt eller hur :-) Men iallafall.. slutet gott allt gott och nu ska jag njuta av en långhelg hemma med familj och vänner. Bönar och ber att alla vattenbakterier håller sig på avstånd. Har precis tagit en dusch.. så vem vet.. Det återstår att se :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar