tisdag 7 december 2010

8 veckor med sprintträning är över

Oj oj vilka veckor det varit :-) Under 8 veckor har jag kört stenhårt med sprintträning på spinningcykel (eftersom jag inte kan löpträna) tre dagar i veckan. Jag ville se vilka  förändringar jag kan få både kroppsligt och träningsmässigt. Det är stenhård träning som gäller och en sprint är alltid 100%. Jag har varierat mellan 5-10 sprintar per pass och 30-60 sek per sprint med 1-3 min återhämtning mellan. Jag har skrattat, gråtit, skrikit, svurit, jublat.. ja du förstår.. över detta påhitt :-) Trots vissa nära döden upplevelser måste jag ändå säga att det är ett väldigt roligt (faktiskt) sätt att utmana sig själv på.

Så till mina resultat.. det jag kunnat mäta är att min fett% minskat med 3% på 8 veckor, midjemåttet har minskat 2 cm och jag har ökat min tid till utmattning med 10 sekunder vilket känns jätte häftigt. Jag känner en otrolig skillnad i kroppen på så sätt att min kondition har förbättrats och att jag kan pressa mig själv hårdare under längre tid med maximal belastning. Så nu kan jag lämna sprintarna bakom mig och se fram emot nästa utmaning.. Håll ögonen öppna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar