onsdag 22 december 2010

PT utmaningen 6e veckan

Den åttonde och sista veckan börjar närma sig och nu väntar en stor utmaning för Catarina. Hon ska fortsätta sitt formtoppande under jul och nyår och är rädd för att falla dit för alla godsaker. Jag däremot, vet att Catarina fixar detta :-) Hon vet vad hon vill och är målfokuserad vilket spelar en stor roll i en "tuffare" period. När målet är viktigt blir eventuella "hinder" lättare att övervinna.

Självklart kan hon unna sig något gott på julafton och nyårsafton men med måtta. Dessutom finns det otroligt mycket nyttigt på julbordet, så välj de bättre alternativen och hoppa framförallt över kolhydrater från bröd, potatis och sötsaker. Ät och njut av lax, sill, skaldjur, ägg, kalkon, köttbullar, skinka, ost och gör massor med goda sallader och grönsaksröror.

Den 6e veckan på PT utmaningen är här och med nya utmaningar. Vi kommer att varva styrka med löpträning. Tre cirklar körs med tre övningar i varje. Övningarna körs 15 reps och cirkeln tre varv. Catarina känner att hon lättare kan springa längre sträckor och det är dags att börja tänja på gränserna. Hon kan idag ligga och nöta på 10 km/h och jag vill höja tempot men kommer då att plocka bort tid.

Så här kör vi under veckan:

Cirkel 1:
Utfallssteg bakåt m stång
Lårcurl med fötter på matta
Drag från golv till tak m stång

Löpträning tempo 12,0 under 5 min

Cirkel 2:
Stående hantelrodd
Kettlebell squat med axelpress
Dips mellan två bänkar

Löpträning tempo 12,5 under 4 min

Cirkel 3:
Bicepscurl i TRX
Mage
Bred rodd i TRX

Löpträning tempo 13,0 under 3 min


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar