tisdag 18 januari 2011

10 futtiga minuter!!

Jag har haft en grym utbildningsdag med mina PT kollegor på ELIXIA som gett en hel del nya tankar och idéer :-) Vi skulle bland annat planera ett 10 minuters pass att köra med en av kollegorna baserat på en bild. Jag fick en bild på två rugbyspelare och körde gärnet med Jocke i 10 min. Då jag inte har en aning om vad rugby går ut på blev det en utmaning :-) Men jag valde att fokusera på explosivitet, kondition och bålstyrka. Vi jobbade på diagonalen i en stor sal med en vända kondition följt av bålstyrka.. en vända kondition och bålstyrka osv. Höga knän framåt och raka crunchkast m medicinboll, höga knän bakåt och situps m medicinbollkast bakom huvud, höga knän sidleds och stående rotation m medicinboll, höga knän till andra sidan och par rotationer m medicinboll, hälkick framåt + hälkick bakåt och knästående medicinbollkast, hälkick sidleds åt höger och vänster med stående rotationskast m medicinboll. 20 sek sprinter från startposition x 2 och 20 sek sprinter från liggande på golvet x 2 :-D Nice Jocke, you rock!! Sen fick jag igen, big time och skulle köra för Solveig som hade fått en bild på spindelmannen :-) Det blev upphopp, spiderman walk (soo sexy), liggande arm/klätterdrag m gummiband på boll, utfallssteg m knädrag på bosuboll och armhävningar m crunch på boll. My god! Thanx darling :-) Tänk vad 10 futtiga minuter kan göra när du gör något vettigt av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar