måndag 18 oktober 2010

Gillar mina sprintar

Min första vecka med sprintträning är avklarad och jag måste säga att det är verkligen något för mig :-) Träningspasset ligger på ca 30 min per gång vilket är väldigt tidseffektivt men det känns ändå som att jag sprungit ett maraton efteråt. Inte för att jag någonsin sprungit ett maraton.. men jag kan tänka mig att det är så det känns :-D Benen är som gelé, svetten dryper och ansiktet är blossande rött! Första passet körde jag 6x30 sek sprintar med 2 min vila mellan, andra passet 6x1 min sprintar med 1 min vila och tredje passet 7x30 sek sprintar med 2 min vila. Det är en fantastisk och på något konstigt sätt en befriande känsla att utmana sig själv, pressa sig till max och ge 100% under en kort stund. Idag njuter jag av vilodag men ser fram emot den kommande veckans utmaningar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar