tisdag 15 juni 2010

Vill ha.. vill ha.. vill ha!!

Vårt förra renoveringsobjekt.. före och efter :-)





Har precis kommit hem från en lägenhetsvisning.. Jag vet att pengar inte är allt.. men tänk så roligt man kunde ha med lite mer :-) Mitt drömboende är en central sekelskifts lägenhet i Göteborg, och gärna i Lorensberg eller Linné. Det ska vara en STOR lägenhet med stora rum och öppna ytor. Högt i tak, höga fönster och djupa fönsterbläck.. antar att det är fler än jag som har samma dröm :-) Lägenheterna finns det gott om, men det måste vara ett renoveringsobjekt vilket är desto svårare! Oftast är lägenheterna nyrenoverade men inte i den "stil" som man själv vill ha! Jag vill få den precis som i mina drömmar :-) Dessutom är det fantastiskt roligt att renovera själv!

Så för att göra en lång historia kortare.. var jag och min sambo på en lägenhetsvisning ikväll på Lorensberg i en just SÅDAN (ovan) lägenhet. Perfekt renoveringsobjekt (kanske lite för mycket) och med riktigt bra potential! 3a som kommer att bli en 4a på nu 105 kvm. Billig hyra med parkering som ingår = grymt! Rätt dyr men ändå ok som utgångspris! Vi trodde att det borde vara lite avskräckande för andra spekulanter att det var så otroligt mycket att göra på den.. men tydligen inte :-( 130 par var bokade på visning vilket innebär att ca 200 pers varit där och tittat.. Väl på plats fick vi fajtas med kostymnissar, rikknösar och pälstanter.. så det är väl bara att säga bye bye :-( Antar att det var ett hetare objekt än vi trott och priset kan nog bli lite högre än vad en PT klarar av :-) Men jag ger inte upp!! Min drömlya finns därute :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar