fredag 30 april 2010

Göteborgs bästa take away sallad


Det är fredag och efter min långpromenad och shoppingtur var det dags för lunch. Så på vägen hem stannade jag till på mitt favvo ställe Picadeli på avenyn. Här plockar du själv ihop din sallad och väljer sedan mellan flera tillbehör, nybakat bröd och olika yoghurtdressingar samt vinägretter. Eftersom de i mina mått mätt, gör Göteborgs absolut godaste sallader blev jag otroligt nog ännu mer överraskad.. Hur kan det vara möjligt! De hade utökat grönsaksdisken med några nya läckerheter och lagt till några underbara tillbehör. Förutom alla vanliga godsaker kunde jag nu också välja mellan stora saftiga pannbiffar, tapenade, ett gott kött (kommer ej ihåg vilket) och stora kycklingfilé bitar i en sås av yoghurt och grönsaker mmmm... Jag som anses vara en av de veligaste personerna på denna jord när det gäller att beställa mat, kunde verkligen inte bestämma mig :-) Den goa tjejen vid disken gjorde valet lättare.. Du kan få smaka lite av varje :-D I like!! Som pricken över i blev det en hallonvinägrett till och min lunch blev den bästa på hela veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar