tisdag 27 april 2010

Att swinga, rycka, stöta, pressa, snatcha och lyfta kettlebells..


Jag mår som bäst när jag nästan får krypa ut ur gymmet efter ett träningspass :-D Så idag fick det bli ett härligt kettlebellpass. Det är helt otroligt vad denna "lilla" kanonkula kan ställa till med :-) Genom att swinga, rycka, stöta, pressa, snatcha och lyfta kettlebells kan du jobba upp en fantastisk styrka, explosivitet, stabilitet, rörlighet, kondition, balans och koordination.. Ja, you name it! Måste säga att det är ett av mina favorit verktyg som jag använder både privat, inom gruppträning och som personlig tränare.

2 kommentarer:

  1. Tja Linda!

    Tack för en bra klass idag! Pep iväg lite snabbt efter för att hålla ångan uppe inför löpningen hem!

    Är helt överens med dig om kettlebellträningen, helt lysande! Har en trivsam träningsvärk i hela baksidan kroppen efter gårdagens pass efter 2 1/2 veckas uppehåll. Shit va det tar! Får försöaka hitta en ledig tisdag nån gång och komma och joina dig!

    Kram

    /Tobbe

    SvaraRadera
  2. Välkommen på riktigt:) Fin blog! Du finns i min länklista. Blog on sista´ :-)

    SvaraRadera