onsdag 28 april 2010

Mitt mål och fokus..


Det är fantastiskt roligt att experimentera med kroppen! Att kunna jobba med mål, tänja gränser och hitta olika fokus beroende på vad man vill uppnå. Under cirka 12 års tid har mitt stora intresse varit kost och träning och jag har under dessa år testat en hel del, allt för att se vad olika fokus kan ge :-) Inom kost har jag testat allt från flygvärdinnedieten till GI, LCHF, Atkins, pulver och piller mm. Om vi ska se till träningen så har jag haft perioder då jag kört endast gruppträning, morgonpromenader, rörlighetsträning, "vanliga" promenader, max styrka, lätt styrka, funktionell styrka, crossfit, cyklat, löptränat, åkt skidor, högintensivt, lågintensivt, vilat mycket, vilat lite, enformigt och varierat.. osv.. osv. Allt med väldigt spännande resultat :-)

Nu ska jag för första gången i mitt liv försöka (med betoning på försöka) lyssna till kroppen och inte pressa mig och sträva efter galna resultat. Jag vill kunna njuta och hitta en god balans mellan kost och träning. Jag vill kunna äta en godispåse på lördagar och inte få dåligt samvete och jag vill köra varje träningspass för att jag vill.. inte för att jag måste :-) Så mitt mål i nuläget handlar för första gången inte om en vikt, siffra eller tid utan mer om en känsla. Jag vill känna mig lättare, rörligare och smidigare och jag vill kunna bära min egen kropp på både fötter och händer :-D Det innebär att mitt fokus just nu ligger på yoga och funktionell styrka med min egna kroppsvikt som verktyg. Fantastiskt roligt och en stor utmaning för ett kassaskåp som mig..

1 kommentar: