måndag 10 maj 2010

Varför inte fira att det är måndag..


Om man tänker efter så kan du och jag alltid välja hur din vecka, din dag eller din närmsta timme blir! Självklart kan det alltid hända saker som vi inte kan styra över men oftast kan du faktiskt göra ett val. Så tänk dig följande.. Du har sovit dåligt.. vaknar till oljudet av väckarklockan och att regnet smattrar mot rutan.. du vet att du har en tuff dag framför dig, massor med "tråkiga" möten och du kommer att behöva hålla ett högt tempo hela dagen för att hinna med allt du måste! Du kliver upp ur sängen och sparkar tån rakt in i tröskeln på väg till badrummet.. väl inne i badrummet får du en glimt av dig själv i spegeln.. likblek, påsar under ögonen och håret står åt alla håll.. Frukost.. mmm.. piggar alltid upp, tills du upptäcker att mjölken är slut.. du måste ha mjölk i kaffet!! Hur blir din dag om du låter morgonen spegla ditt beteende? Du muttrar till dem du möter och spottar och fräser åt dina medarbetare.. vilket du skulle kunna göra på grund av att du haft en rent ut sagt skit morgon! Hur blir de runtomkring dig påverkade? Om de haft en riktigt bra start på sin dag så har du förmodligen snart dragit in dem i ditt spår och ni kommer alla snart att spotta och fräsa.. Så vad händer istället om du går fram till din spegelbild och säger Hallå snygging :-) Att du tar morgonen med en klackspark och tänker att ja.. det kan inte bli sämre iallafall! Att du går ut från din dörr och möter människorna runt dig med ett leende på läpparna.. vad händer.. du får leenden tillbaka och kanske har du vänt din skit dag till att bli den bästa dagen någonsin!? Kanske :-D Idag valde jag att fira att det är måndag! Sovmorgon följt av ett hot yoga pass och en underbar lång frukost på Ethels i Linné Mmmm!!! Njut av dagen och gör kloka val!

3 kommentarer:

  1. Du är så klok min vän! Lite ledsen att jag inte kunde dela din frukoststund idag! Nästa måndag kanske..? Puss
    //m

    SvaraRadera
  2. hej kusin!
    hur är det med dig nu för tiden?
    jag visste inte om att du hade en blogg, men nu vet jag det och kommer att läsa den och bli inspirerad.
    jag vill gå ner i vikt och har bestämt mig, det finns ingen återvändo. Så att läsa din blogg kommer att ge en inspiration.

    stora kramar från Sara

    SvaraRadera
  3. Yes....uppmuntrande god påminnelse....Man väljer sin dag o sitt liv. Kramis

    SvaraRadera