fredag 13 augusti 2010

"Nyttig" trerätters a la LCHF




Första dagen på semestern måste självklart firas :-) och som jag firat.. hela dagen! Vad kan då passa bättre än att avsluta med en god och nyttig trerätters middag a la LCHF. Eftersom jag väljer att ta bort de flesta kolhydraterna i min kost behöver jag lägga till lite extra fett för att få i mig den energin jag behöver. Detta gör det väldigt enkelt att komponera en god måltid. Så menyn ikväll bestod av följande..

Förrätt: Grillad sparris med olivolja, parmesanost, rostade pinjenötter, några timjankvistar, flingsalt och nymalen svartpeppar.


Varmrätt: Rostbiff med en sallad på färska champinjoner, kronärtskockhjärtan, grillade paprikor och soltorkade tomater som blandas med en god dressing på olivolja, vitlök, honung, sweet chilisås, salt, balsamvinäger och grillade paprikor. Toppa med ruccola, parmesanost och rostade pinjenötter.


Dessert: Färska hallon och jordgubbar med nyvispad grädde och krossad mörk choklad på toppen


Behöver jag säga att det var en riktigt god måltid :-) Mmmmm!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar