lördag 31 juli 2010

Koh Phangang har äntligen kommit till Göteborg i form av Moon!!






En av de mest fantastiska restauranger jag någonsin varit på är Koh Pangang i Stockholm! Här får du ett minne för livet :-) En helt underbar miljö som gör mig lycklig in i själen och en mat som är helt grym! Jag har länge funderat varför det inte funnits ett liknande ställe i Göteborg.. MEN mina vänner det finns äntligen sedan 10 veckor tillbaka :-D Igår eftermiddag var jag ute på en långpromenad i stan och gick en väg jag aldrig gått förr. På håll såg jag en uteservering som såg väldigt mysig ut med tjock bambu, massa växter, kuddar osv vilket gjorde att jag gick närmre. Väl framme drogs jag ner till "källaren" och in i Moon Thai Kitchen, en tropisk oas mitt i stan! Samma lyckokänsla infinner sig i kroppen när jag helt plötsligt omges av små mysiga trä bås, massor av neonlampor, färger, blommor, växter, skön reggae musik, vänliga människor och en fantastisk doft av thailändsk mat. Så jag gick hem, drog med min älskling och var tillbaka redan en timme senare för att få njuta av en fantastisk måltid. Så vill du ha en skön helkväll i "Thailand" med god mat, grymma drinkar, skön musik och härliga människor.. så är alternativet Moon!! Du hittar restaurangen på Storgatan 1 och det kan vara bra att boka bord då det är fullbokat varje kväll, och de har bara haft öppet i 10 veckor! Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar